Exkurze do automobilového závodu Škoda

24. 6. 2015 | třída O5

ezkweno5c5_____muzeumauto

Dne 16. 6. 2015 se třídy O5 a O6 zúčastnily exkurze do výrobny automobilů Škoda. Jako dozor s námi jeli paní profesorka Táňa Holubová a pan profesor Vladimír Hůla. Z Rakovníka jsme vyrazili ještě před osmou hodinou. Před námi byla dvouhodinová cesta do Mladé Boleslavi. Po příjezdu jsme počkali na průvodkyně, které nám daly vysílačky se sluchátky, v nichž jsme později slyšeli výklad. Poté jsme nasedli zpátky do našeho autobusu a jeli do nitra závodu. Projeli jsme jednou z 15 bran a po „Václaváku“ (hlavní tepna závodu) dorazili k naší první zastávce, což byla lisovna plechů. Viděli jsme výrobní linku, kde se lisují dveře nového Superba. Dozvěděli jsme se, jak dlouho trvá výroba nového auta (1 den), jaká fáze je nejdelší (lakování – 11 hodin) a v kolika barvách se auta vyrábí (asi 80 barev). Poté jsme se přesunuli do výrobní haly, kde probíhá finální montáž dílů, jako je třeba palubní deska a skoro celý interiér vozu.

O5 a O6 v Mladé Boleslavi (klikněte pro zvětšení)
Odsud jsme se vrátili zpět do autobusu. Cestou jsme míjeli parkoviště úplně nových aut všech modelů a barev, z nichž už je většina prodána. Mimo jiné se zde vyrábí i jeden model koncernové značky Seat. Poté jsme měli komentovanou prohlídku v tamním muzeu, kde byly vystaveny modely z dob počátků automobilky až po nejnovější Škoda Superb. Velkou část expozice také tvořily automobily a kola firmy Laurin a Klement, které předcházely „Škodovce“. Na závěr nám průvodkyně pustila krátký film o historii celého závodu a vývoji jeho technologií. Pak už následovala jen cesta zpět do Rakovníka.

Za celou naši třídu i spolužáky ze sexty můžeme říci, že exkurze byla velmi poučná. Alespoň teď máme představu, jak náročná je výroba automobilů a kolik lidí se na ní podílí. Rozhodně to byl vydařený výlet.

třída O5