Přes La Manche a zase zpět

28. 6. 2015 | Vojtěch Pátek

1y2bx5mdl2_____anglie

V pátek 5. června ve 23:00 jsme se konečně všichni sešli před budovou gymnázia a s polštáři v rukou nastoupili do autobusu. Rychlá kontrola účasti a už jsme mohli vyrazit na západ. Noční cesta na Rozvadov a téměř přes celé Německo probíhala v klidu a až na pár zastávek jsme ji celou prospali.

Vzbudili jsme se sice do nevlídného počasí, ale čím blíž jsme byli našemu prvnímu cíli, což bylo Atomium v Bruselu, tím více se počasí zlepšovalo. Konečně jsme dorazili k slavnému velkému modelu buňky krystalické mřížky železa na okraji města a mohli jsme se z vrchu podívat na celé město, které jsme nyní měli jako na dlani. Převážnou část dne jsme však strávili v nedalekém městě Bruggy, které je jednou z hlavních turistických atrakcí v Belgii. Město má krásný gotický nádech a v jeho ulicích pod vysokými věžemi chrámů a katedrál jsme se vrátili o několik staletí zpět. Čas však rychle utíkal a my jsme ještě museli dojet do Francie a ubytovat se v hotelu u přístavu Dunkirk, abychom brzy ráno mohli najet na trajekt do anglického přístavu Dover.

Ráno bylo trochu hektické, jelikož jsme museli již ve 4:30 odjíždět z hotelu a v 5:00 už být na lodi. Některým z nás se to sice moc nezamlouvalo, ale svítání na moři nás hned únavy zbavilo. Cesta utíkala rychle a zanedlouho jsme se mohli kochat pověstnými bílými břehy Doveru. Z přístavu jsme zamířili k pravěkým lokalitám Silbury Hill a Avebury a ze zdejších kamenných kruhů jsme měli možnost načerpat novou energii, která z nich údajně prýští. Poté nás čekala krátká zastávka v univerzitním městě Exeter s jeho gotickou katedrálou a večerní příjezd do města Plymouth a ubytování ve zdejších rodinách.

Čtvrtý den jsme se vydali po stopách psa Baskervilského do národního parku Dartmoor, ale narazili jsme jen na zdejší volně žijící poníky a skálami pokrytou krajinu. K večeru nás ještě čekala návštěva krásného pobřežního městečka Torquay, kam Britové jezdí na lázeňské pobyty, a poté jsme se vrátili do našich dočasných rodin.

Další den jsme měli připravenou okružní plavbu kolem přístavu ve městě Plymouth a návštěvu starobylé zříceniny hradu Tintagel, který se tyčí nad vlnami Atlantiku, a kde se podle legendy narodil král Artuš. Večer nás čekala poslední večeře u našich hostitelů a opět balení věcí.

Ráno jsme se rozloučili a vydali se do městečka Bath, kde nás uchvátily zdejší lázně postavené za římského císaře Vespasiána. Důležitou destinací byl ovšem také královský hrad Windsor, kde nás čekala atmosféra britské monarchie a prohlídka některých prostorů. Na večer jsme dorazili do poměrně pohodlného hotelu na okraji Londýna a natěšeni na další den usnuli.

Po snídani jsme se vrhli do ruchu anglické metropole, kterou nám ještě zkrášlilo hezké počasí. Londýnské oko, Buckingham, Trafalgar Square…. Bylo toho vážně mnoho a o Londýně by se mohl napsat samostatný článek. Každopádně jsme zde strávili celý den a přehlceni zážitky jsme se vydali na cestu domů. Noční trajekt do Calais, cesta přes Francii, Německo a v odpoledních hodinách nás již vítali rodiče před školou.

Zájezd utekl velmi rychle a viděli jsme jen malý zlomek toho, co Anglie nabízí, ale myslím, že jsme byli všichni spokojeni a budeme na zájezd ještě dlouho vzpomínat.

Vojtěch Pátek (po prázdninách O7)

2015 - Anglie (1. část)

2015 - Anglie (2. část)

Autorkou převážné části fotografií je Eva Hůlová (po prázdninách O7)