Adaptační kurz umožňuje seznámení dětí a pedagogů mimo školu. Jednotlivé hry pomáhají k lepšímu pochopení vlastních reakcí, vytvářejí jiný hodnotový systém, než jaký by se utvořil ve škole. Studenti objevují, že svět není početní úloha, že k cíli vede více možností, na které by sami možná nepřišli. Učí se tak toleranci, úctě k druhým,  a především se učí týmové práci. Neustálým střídáním pracovních skupin se dociluje hlubšího poznávání a vytváří se neformální hierarchie nového třídního kolektivu. Pro třídní učitele je to možnost, jak své studenty lépe poznat, objevit přirozené vůdčí osobnosti, se kterými se pak lépe daří řídit celý kolektiv.

Pro budoucí studenty je připravené velké množství her nejrůznějšího zaměření. Začíná se seznamovacími aktivitami (jak si zapamatovat jméno svého nového spolužáka), dále následují činnosti zaměřené na práci v týmu, na umění kooperace, přičemž se složení skupiny stále mění, aby se poznali všichni navzájem, aby nejen učitel, ale i spolužáci věděli, v čem se mohou na koho spolehnout. Kromě sebepoznávacích her a sebereflexe jsou do kurzu začleněny aktivity pohybové, prvky převzaté z peer-programů, arteterapie, dramatoterapie a muzikoterapie.

Pokoušíme se i o relaxační a uvolňovací cvičení.

To samozřejmě vyžaduje fundovaný tým lektorů, který tvoří studenti nebo absolventi  pedagogické fakulty a speciální pedagogiky a dramatoterapie Univerzity Jana Palackého v Olomouci.


Adaptační kurzy proběhnou počátkem školního roku. Veškeré informace ke kurzům nastupujících tříd C1A, C1B a O1 naleznete v přiložených dokumentech:  
Adaptační kurz O1
Adaptační kurz C1A
Adaptační kurz C1B