Otevřená hodina německého jazyka
24. 4. 2019 | Mgr. Olga Beulakkerová
Dne 24. dubna 2019 se uskutečnila otevřená hodina německého jazyka, na které se podílela jedenáctičlenná skupina němčinářů z třídy C3A.
Tématem hodiny byl svět práce (Arbeitswelt).
Žáci pracovali ve tříčlenných a čtyřčlenných skupinách na výukových stanicích tzv. Lernstationen. K dispozici měli 5 stanic, na kterých se po deseti minutách střídali. Zhruba v polovině vyměřeného času plnili ještě poslechový text.
Úkoly na pracovních listech byly opatřeny řešením, takže žáci mohli autonomně provádět okamžité korektury.
Svá řešení zapisovali na tzv. Ergebnisblatt, výslednou listinu, která sloužila jako podklad pro hodnocení jejich práce.
Do výuky na stanicích se zapojili i dva němčináři (Hornof a Hornofová) ze třídy C2A v přítomnosti své vyučující PhDr. Košuličové.
Potěšila nás i přítomnost veřejnosti. Děkujeme paní Kšírové za aktivní zájem a účast na hodině.
Žáci směli při práci používat slovníky, ale i tablety nebo mobilní přístroje, neboť jeden z dílčích úkolů se neobešel bez vyhledávání informací na internetu. Žáci měli např. zjistit v úloze z reálií dny pracovního volna ve SRN.
Výuka na Lernstationen vyžadovala aktivaci předchozích znalostí tzv. Vorwissen a pak se již vše odvíjelo v duchu týmové spolupráce ve skupinách.
Na závěr se pak uskutečnila týmová evaluace získaných dovedností a znalostí.
Pohled do třídy na výukové stanice
Otevřenou hodinu německého jazyka lektorovala O. Beulakkerová.
Otevřená hodina německého jazyka byla podpořena z programu EU OPVVV v rámci projektu Krajského akčního plánu vzdělávání Středočeského kraje.
Příloha:
Lernstationen zum autonomen Lernen die Schüler arbeiten in kleinen Gruppen an den Lernstationen. Das Ziel ist nicht die Aufgaben schnell wie möglich zu lösen, sondern die Vorkenntnisse zu erweitern und das Neue im Gedächtnis zu speichern. Die Schüler arbeiten zu zweit, zu dritt oder zu viert, sie können sich einander helfen und ihre Lösungen selbst/autonom nach dem Lösungsblatt korrigieren, zur Verfügung sind auch die Wörterbücher. Auf dem Extrablatt sammeln sie ihre gelernten Ergebnisse. es gibt 5 Lernstationen (vier davon sind besetzt, eine ist frei) Die Schüler arbeiten in ihrem eigenen Tempo und wechseln die Stationen je nach 10 Minuten. In einer Stunde / 60 Minuten sollen sie die Aufgaben gelöst zu haben.
Thema: ARBEITSWELT
Lernstation Nr. 1 Auf dem Arbeitsplatz Grammatik / Modalverb sollen die Lernstation fordert die Vorkenntnisse
Lernstation Nr. 2 Berufe / Wortschatz Grammatik / Nebensatz (wenn……., dann…….) die Lernstation fordert die Vorkenntnisse
Lernstation Nr. 3 im Beruf / Wortschaz die Lernstation fordert die Vorkenntnisse
Lernstation Nr. 4 Jugend und Jobben / mediale Kompetenz die Lernstation fordert die Vorkenntnisse
Hörtext Lernstation Nr. 5 Die Schüler erstellen 10 Streifen mit wenn-Sätzen, diese schneiden sie in zwei Teile und andere Gruppe muss die Sätze zusammensetzen.
|